3178  |      

بودجه گردشگری در برنامه سال 98

سهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بودجه ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومانی سال ۹۸ درحالی مشخص شد که مجلس به تازگی تبدیل این سازمان به وزارتخانه را بدون تحمیل هیچ‌گونه بار مالی به دولت، مصوب کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت در لایحه‌ای که سه‌شنبه چهارم دی‌ماه به مجلس تقدیم کرد، سهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری را از ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان، یک هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان (۱۱,۱۰۳,۷۲۰ میلیون ریال) تعیین کرد که این بودجه شامل دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌شود.

بودجه بخش هزینه‌ای که شامل سه بخش عمومی، متفرقه و اختصاصی می‌شود ۴۶۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان برآورد شده است. بودجه مصوب این بخش در سال گذشته ۳۹۲ میلیارد و ۷ میلیون تومان بوده است. همچنین برای بخش تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای ۶۴۵ میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

سهم پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از بودجه کلی این سازمان ۵۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تعیین شده است. مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی نیز از مجموع این بودجه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهم برده است. همچنین برای شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بودجه در بخش تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای درنظر گرفته شده است.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی