3178  |      

افتتاح موزه مطبوعات در تبریز

خبر خوشی که میتوان به علاقمندان اصحاب رسانه و مطبوعات داد این است که به زودی در شهر تبریز موزه مطبوعات آذربایجان افتتاح می شود . این خبر در حالی در فضای شهر تبریز پیچیده است که مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در بین خبرنگاران اعلام به حضور رساند که موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز راه اندازی می شود .

مرتضی آبدار همچنین در صحبت های خود افزود به علت انتخاب شهر تبریز به پایتخت کشورهای جهان اسلام در روزهای آینده 4 موزه دیگر به لیست موزه های استان آذربایجان شرقی اضافه خواهد شد . موزه خانه ستارخان ، موزه خانه محمد خیابانی ، موزه استاد احد حسینی و موزه هنرهای مکتب تبریز از موزه های جدید تبریز خواهند بود که برای پربارتر کردن تور تبریز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

در سال گذشته همزمان با روز خبرنگار ایده های جدید در خانه حریری شهر تبریز در خیابان تربیت انجام شد و ایده های جدید روز خبرنگار واقع در سنگفرش تبریز به دید عموم گذاشته شد که از عابر پیاده های معروف شهر تبریز می باشد . قرار است در خانه حریری تبریز نسخه های قدیمی از عکس ها و دستگاه های چاپ استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، اردبیل و همدان به نمایش عموم گذاشته شود .

از اصلی ترین اهداف ساخت این موزه این است که دست نوشته ها و چاپ های قدیمی داخلی و خارجی و همچنین افراد مشهور را به مردم شهر تبریز و کشور ایران و همچنان گردشگران خارجی در تور تبریزگردی معرفی کند . مرتضب آبدار ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود در تلاش هستیم تا قولی که به مردم و اصحاب رسانه دادیم را به زودی در تبریز تحقق بخشیم .

مرتضی آبدار با این موضوع که موزه های اصلی ترین نمایشگر بین انسان های امروزی و گذشتگان است افزود : نقشی که امروزه موزه ها برای مردم ایفا میکنند نقش مهم در اصالت و فرهنگ یک جامعه به حساب می آید که میتواند اصالت یک فرهنگ را به خطه ی خود وفادارتر کند . شهر تبریز یکی از مهم ترین شهرهای ایران می باشد که در صنعت موزه داری در اولویت های اول قرار دارد .

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی