3178  |      

توصیه های گمرک به مسافران نوروزی

توصيه های ایمنی و هشدارهای گمرک کشور به گردشگران نوروزی برای سفر به خارج از کشور

با توجه به اینکه داریم به اخر سال نزدیک میشیم اداره کل گمرک کشور نکات قابل توجه و ایمنی خود را برای مسافران و گردشگران ایرانی اعلام نمود .

یکی از مهم ترین نکاتی که گمرگ کشور اعلام نموده است از مسافران نوروزی درخواست کرده است که از تحویل گرفتن کالاهای مسافران دیگر جدا خودداری کنند .

نکات قابل توجهی که گمرک کشور برای مسافران نوروزی اعلام کرده است :

1. جاسازي هرگونه کالا و اختفاء آن از ديد مأموران گمرک قاچاق تلقي مي شود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود .

2. هزينه هايي كه بابت اضافه بار از مسافرين توسط شركت هاي حمل و نقل دريافت مي شود هيچگونه ارتباطي با حقوق ورودي گمركي ندارد و اين شركتها با توجه به شرايط خود و مقررات خود بار همراه مسافر را پذيرش مي کنند ، اما ملاک ارزيابي در گمرك ارزش كالا است .

3. از تحويل گرفتن کالای ديگران خودداري کنید چرا كه هرگونه مسئوليت قانوني آن به عهده شما است و چنانچه هر نوع تخلف گمركي كشف شود شما بايد پاسخگو باشيد .

4. حتي الامکان سبك سفر کنید تا با كاهش زمان تحويل كالا در كمترين زمان ممكن تشريفات گمركي را به پايان رسانيد .

5. به منظور حمايت از صنايع و توليدات داخلي و كاهش ميزان بيكاري حتي الامكان ازخريد كالاي خارجي اجتناب کنید .

6. هنگام خروج از كشور چنانچه بيمار هستيد و دارو همراه خود داريد بايد حتما نسخه پزشك داشته باشيد.

7. ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی ( چک بانکی ، چک تضمینی ، چک مسافرتی ، سایر اسناد مالی قابل انتقال ) و یا اوراق بهادار بی‌نام ( اوراق قرضه ) به صورت فیزیکی ، به هر طریق ، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ 10000 یورو ( ده هزار یورو ) یا معادل آن به سایر ارزها ، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته ، لیکن جهت مبالغ بیش از 10000 یورو ( ده هزار یورو ) یا معادل آن به سایر ارزها ، مسافر می‌بایست به سامانه ارز همراه مسافر مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و پس از اخذ کد رهگیری و فرم مورد نظر توسط گمرک ، مراحل بعدی را از طریق سیستم بانکی انجام دهد .

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی