3178  |      

دریاچه خالدار کشور کانادا

یکی از زیباترین و فوق العاده ترین جاذبه های روی کره زمین دریاچه خال خالی کانادا می باشد که سالانه  ...

 

 

 

 

 

 

 

در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا به سوی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا برویم . در داخل کشور کانادا یک دریاچه عجیب و خال خالی وجود دارد که هر ساله میلیون ها گردشگر از تمام نقاط دنیا را به سوی خود می کشد . این دریاچه عجیب یک چشم انداز زیبا و وصف نکردنی دارد که هر بیننده ای را در خود منقلب می کند . در ادامه این مطالب این دریاچه زیبا و عجیب را برای شما معرفی میکنیم تا ببینید چرا این دریاچه به این شکل درآمده است . همراه آذرگشت ملکی باشید :


این دریاچه زیبا مملو از مواد معدنی مانند : مس ، روی ، منیزیم ، آهن ، گوگرد ، پتاسیم ، کلسیم در خود می باشد . در زمستان ها معمولا آب این دریاچه پر می شود ولی در تابستان ها به خاطر تبخیر زیاد این آب تپه های کوچک داخل دریاچه بیرون می آیند و معمولا مقدار هر کدام از مواد معدنی در آب زیاد باشد این خال خال های دریاچه هم به رنگ همون مواد معدنی در می آیند . بعضی وقت ها رنگ این خال خالک ها به رنگ آبی ، زرد ، صورتی و قرمز رنگ در می آیند . شما گردشگران و مسافران برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کانادا از تبریز و تور کانادا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .


از این دریاچه در طول جنگ جهانی اول به عنوان یک معدن منفجره برای مهمات استفاده می شد . وقتی در آن زمان کارگران کشور چین در این دریاچه مشغول به کار بودند روزانه بالای یک تن نمک از این دریاچه استخراج می کردند و به مشرق کشور کانادا منتقل می دادند . لازم به ذکر می باشد که پتاسیم موجود در این دریاچه در تابستان ها یه راه پیاده روی برای بازدید کنندگان از این دریاچه باز میکند .
مردمان محلی منطقه بریتیش کلمبیای کانادا نام این دریاچه را کلیلوک گذاشته اند . این دریاچه از اهمیت خاصی برای مردمان کانادا برخوردار می باشد . مردمان محلی این دریاچه را نماد فرهنگ و ایستادگی در خود می دانند . این دریاچه مشاجره تجاری زیادی در سال های گذشته برای کشور کانادا داشت . خاصیت این دریاچه هزاران سال می باشد که ثابت مانده است و مردم این منطقه از گل های این دریاچه برای بهبود بیماری های خود استفاده میکنند .


در سال های گذشته این دریاچه بین جنگ دو قبیله قرار گرفت . رهبران این دو قبیله با توافق نامه ای که داشتند قرار شد یه مدتی آتش بس دهند تا مجروحان و بیماران خود را با گل این دریاچه درمان کنند . این نشانگر این مسئله می باشد که این دریاچه یک نعمت خدادای بزرگ برای کانادا می باشد .
این دریاچه زیبا حدود 40 سال در اختیار یک خانواده کانادایی به اسم اسمیت بود . مردمان محلی این منطقه خیلی تلاش می کردند که این دریاچه را از این خانواده بخرند و برای خود نگه دارند . این دریاچه بخاطر اعتقادات مردمی این منطقه از اهمیت بیشتری نزد مردمان کشور کانادا برخوردار می باشد . با این همه تلاش برای خریدن این دریاچه از دست خانواده اسمیت تلاش ها بی نتیجه ماند و حدود 15 سال پیش مردمان این منطقه توانستند با معامله ای غیر عادلانه حدود 50 هزار هکتار زمین از مزارع این مردمان به خانواده اسمیت داده شد تا در عوض این همه زمین این دریاچه را از دست خانواده اسمیت بگیرند . امروزه در اطراف این دریاچه پانچ های خوبی کشیده شده است تا این دریاچه از خطرات احتمالی حفظ شود . اما با این وجود یک چشم انداز زیبا و وصف نکردنی برای گردشگران و مسافران به وجود می آورد . شما گردشگران برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کانادا از تبریز و تور کانادا با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور کانادا از تبریز و تور کانادا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی