3178  |      

کوه مصنوعی شهر دبی

کوه مصنوعی شهر دبی یکی دیگر از پروژه های ناممکن دبی می باشد که در حال ممکن شدن می باشد  ...

 

 

 

 

 

 

 

مسلما تا چند سال پیش وقتی به کشور امارات و شهر دبی نگاه میکردیم چیزی جز بیابان ، صحرا ، شهرهای قدیمی و سنتی و بدون سرمایه اما بعد از گذشت سال های اخیر شهر دبی با جذب سرمایه گذاران تراز اول دنیا توانسته است سرمایه های بیشتری در دبی به جا گذارد . اما امروزه با نگاه کردن به دبی بیشتر از اون چیزی که در ذهن داریم دبی را می بینیم . دبی یکی از شهرهای مدرن دنیا می باشد که در خود بهترین مراکز خرید دبی ، جاذبه های گردشگری مدرن ، هتل های لوکس و مد روز ، برج های بلند جهان می باشد . امروزه دبی در سر دارد یک کوه مصنوعی برای خود ایجاد کند تا میزان بارش برف و باران را در خود بیشتر کند . در ادامه مطلب از آذرگشت ملکی همراه ما باشید تا واقعا ببینیم آیا امکان همچین چیزی وجود دارد یا نه . همراه آذرگشت ملکی باشید :


شهر دبی بعد از موفقیت در پروژه های بزرگ و عظیم خود مانند : نخل بزرگ که در جهان با شهرت و عظمتی شناخته می شود . بعد از ساخت این نخل نوبت به ساخت بلندترین برج جهان یعنی برج العرب رسید این برج که بلندترین برج جهان شناخته می شود با مدیریت های بسیار قوی ساخته شد . حالا دبی در سر دارد یک کوه مصنوعی در خود بسازد تا با ایجاد این کوه بتواند میزان بارش برف و بارش باران را در این شهر افزایش دهد .
مسئولان شهر دبی در ساخت این کوه مصمم هستند و تصمیم قطعی گرفتند . اما اینکه این کوه میتواند میزان بارش ها را در شهر دبی تغییر دهد یا نه هیچ چیزی معلوم نیست و در بین کارشناسان و محققان جواب های بله و خیر زیادی وجود دارد . شهر دبی با ساختن بناهای مدرن خیلی از ناممکن ها را ممکن کرد بعد از ساختن بلندترین برج جهان ، نخل بزرگ مصنوعی دیگر نمیتوان گفت که ساخت این کوه غیر ممکن است ولی دور از چشم و ذهن می باشد .


درسته که ساخت این کوه برای کشوری مثل امارات ممکن می باشد ولی اینکه بتواند آب و هوای دبی را سرد و بارانی کند جواب های زیادی وجود دارد . تا کنون دولت دبی بر روی این پروژه بیش از 500 هزار دلار خرج کرده است . این پروژه هم اکنون در دانشگاه های آمریکا و مراکز هواشناسایی امارات و کشورهای اروپای در حال بررسی می باشد . ایم موسسه ها هم اکنون در حال بررسی این موضوع می باشند که ساخت این کوه میتواند برای بارش های بارانی برای دبی موثر واقع شود یا باروری ابر می تواند بهترین گزینه باشد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور دبی از تبریز ، دبی از تبریز ، تور دبی با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .
کشور امارات در سال گذشته طبق گفته های سازمان زلزله نگاری و آب و هوایی امارات بالای 600 هزار دلار برای باروری ابرها خرج کرده اند . طبق بررسی ها صورت گرفته شده به این نتیجه رسیدند که اگر ابر ها را در اطراف این کوه مصنوعی متمرکز کنند راحت تر می توانند بارش باران را افزایش دهند . ساخت کوه و تمرکز کردن ابرها در اطراف کوه کم هزینه تر از بارور کردن ابر ها می باشد .
به اعتقاد خیلی از کارشناسان ساخت این کوه نمیتواند موثر واقع باشد زیرا تمامی ابر ها راحت میتوانند این کوه رل جا بگذارند و رد شوند . با این وجود دولت دبی باید یک رشته کوه بزرگ بسازد که این هم خیلی هزینه بر می باشد . پس بهترین روش برای بالا بردن میزان بارش همون بارور کردن ابر ها میباشد . شما گردشگران و مسافران تور دبی برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور دبی از تبریز و تور دبی با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور دبی از تبریز و تور دبی به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی