3178  |      

پارک ملی شهر باکو

پارک ملی شهر باکو یکی از زیباترین حیات وحش اروپا است که دارای چندین گونه از حیوانات وحشی و اهلی می باشد ...

 

 

 

 

 

 

 


 

باغ وحش شهر باکو ، یکی از پارک های جانورشناسی دولتی می باشد که در شهر باکو قرار دارد . این پارک ملی بزرگ در سال 1928 ساخته شد و از لحاظ قدمت قدیمی ترین باغ وحش کشور آذربایجان می باشد . این پارک ملی زیبا متعلق به میاث فرهنگی آذربایجان و شهرداری شهر باکو می باشد . مساحت کلی این پارک بیشتر از 4000 هکتار در مجموعه های مختلف می باشد . با آذرگشت ملکی همراه باشید تا در ادامه این حیات وحش زیبا را برای شما معرفی کنیم :

باغ وحش باکو

باغ وحش باکو 1


این پارک ملی و باغ وحش بزرگ در سال 1928 در پارک قدیمی ویناچرسکی احداث شد . این پارک با گذشت زمان نامش را به پارک نیظامی تغییر داد . سال 1947 و بعد از یک جنگ داخلی طولانی با تخلیه ی پارک ملی روستوف یک پارک بزرگ و زیبایی در آنجا تاسیس شد . موقعیت جغرافیایی این پارک زیبا در سال 1958 در کنار ایستگاه مترو بود . این پارک در همان سال به یک شهر دیگر در حومه باکو منتقل داده شد و تا سال 1970 در شهر بایل در اطراف شهر باکو ماند . علت تغییر این مکان دوباره ی این پارک این بود که با آمدن زلزله در شهر بایل یک شیر و یک خرس بر اثر سقوط قفسشان مردند . آمدن این زلزله باعث شد تا شهرداری باکو و میراث فرهنگی این شهر به فکر یک مکان بزرگ و امنی برای این باغ وحش شدند . در انتخاب مکان جدید تردید وجود داشت و تا زمان تایید اصلی مکان جدید باغ وحش این باغ وحش به شهر رازین منتقل داده شد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور باکو از نخجوان و تور باکو از تبریز و تور باکو با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

بعد از مدتی تحقیقات دقیق از طرف گیاه شناسی و جانور شناسی کشور آذربایجان مشخص شد که منطقه ی نریمانوف برای ساخت و تاسیس این پارک ملی مناسب می باشد . کلنگ ساخت این باغ وحش برای عموم در کنار ایستگاه زده شد و شروع به ساخته شدن نمود . شهرداری باکو برای سرعت در ساخت این باغ وحش تصمیم گرفت که فقط حدود 2 هکتار از این باغ وحش را تاسیس کرده و بقیه ی آن را در گستره ی راه آهن این شهر ادامه دهد . این باغ وحش به دلیل کمبود هزینه ی مالی و بودجه متوقف شد و شروع دوباره به کار این مجموعه از سال 1980 آغاز شد و این پارک بزرگ بعد از مدت ها در سال 1989 آماده ی تاسیس شد و در خود را بر روی بازدیدکنندگان باز کرد .

 

این باغ وحش زیبا و دیدنی تا امروزه هم در این محل قرار دارد و محل خود تغییر نداده است . در چند سال اخیر به دستور رئیس و روئسای شهر باکو چند هکتار دیگر به مساحت این باغ افزوده شد . تغییر تحول این باغ در سال 2008 در نوع حیواناتی خود اتفاق افتاد و در آن سال باکو در مقابل دادن یک شیر جوان به کشور بلاروس در عوض چند نوع حیوان به باغ وحش خود آورد بار دیگر این باغ در سال 2000 مورد بازسازی قرار گرفت و ایستگاه راه آهن این باغ به صورت کامل بازسازی شد . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور باکو از تبریز و تور هوایی باکو از تبریز و تور باکو با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

برای آشنایی بیشتر با  هتل های باکو ( هتل قفقاز پوینت ، هتل شهر قفقاز ، هتل ماریوت آبشرون ، هتل کمپینسکی ، هتل فرمونت و هتل قفقاز اسپورت باکو ) روی هر کدام کلیک کنید . 

برای مشاهده پکیج تور باکو کلیک کنید .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور هوایی باکو از تبریز ، تور زمینی باکو ، اخذ ویزا ، رزرو هتل و همچنین تور نوروزی باکو به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی