3178  |      

خیابان رویایی آربات مسکو

یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری روسیه خیابان آربات مسکو است ...

 

 

 

 

 

 

 

در هر شهری از دنیا ، خیابانی وجود دارد که توریست ها را مثل یک آهن ربا به خود جذب می کند . این خیابان معمولا روح اصلی شهر را در خود دارد و و هر کدام از خانه ها و ساختمان های آن ، داستانی برای گفتن دارند . در مسکو پایتخت کشور روسیه ، این شهر آربات نام دارد که قدیمی ترین و معروفترین خیابان این شهر محسوب می شود . امروزه اهمیت این خیابان ، هم رده ی میدان سرخ و تئاتر بولشوی و حتی کلیسای سنت باسیل است و به همین دلیل در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا خیابان آربات مسکو را بطور کامل به شما معرفی کنیم . همراه ما باشید :

خیابان آربات مسکو  ( Arbat Street )

دلایل زیادی وجود دارد که باعث هیجان انگیز شدن و دوست داشتنی کردن این خیابان می شود . شاید این خیابان بطور مطلق پر از بناهای یادبود تاریخی نباشد اما فضای بسیار سرزنده و متغیری دارد . از سال 1986 به بعد ، خیابان آربات مسکو کامل مخصوص عابران پیاده شد و در نتیجه نقاشان و هنرمندان زیادی را جذب خود کرد . چه بومی این شهر باشید  چه بخواهید به عنوان یک توریست از این خیابان دیدن کنید ، مطمئن باشید یک چیز بسیار جالب در آن پیدا خواهید کرد .

خبابان آربات فقط به خاطر کارهای هنری زیبا و وسایل دست سازی که در آن به نمایش گذاشته می شود ، مشهور نیست بلکه در آن می توانید مردمانی را ملاقات کنید که از فرهنگ های متنوع اتحادیه جماهیر شوروی سابق برخوردارند . علاوه بر شخصیت ها و کاراکترهای مختلف ، با روس های واقعی آشنا می شوید . آنها مردمی روشن فکر و صمیمی اند و بنابراین این خیابان یک فرصت تمام و کمال برای حس نبض واقعی مسکو است . برای اطلاع از تور زیبای روسیه با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

سوغاتی های خیابان آربات مسکو

یکی از معروفترین مکان های مسکو که می توانید در آن دنبال سوغاتی های خوب و خاص بگردید ، همین خیابان است که در واقع یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه ی توریست ها به آن هم همین است . از کاخ کرملین تا این خبابان با پای پیاده ، فقط 10 دقیقه زمان است و در نتیجه می توانید با یک تیر ، دو نشان بزنید و بعد از بازدید از این خیابان ، سری هم به کرملین بزنید و از آن دیدن کنید . از جمله سوغاتی هایی که در اینجا می توانید پیدا کنید ، انواع عروسک های ماتروشکا ( matreshkas ) است که می توان گفت مشهورترین سوغاتی روسیه و شاید یکی از نمادهای این کشور باشد، کارهای دست ساز، روسری های روسی، پشم، کارهای ساخت چوب و… از دیگر سوغاتی ها است . برای ثبت یه خاطرات سفر خوب با آذرگشت ملکی همراه باشید .

چند نکته ای که قبل از بازدید از این خیابان خوب است به خاطر داشته باشید :

از خیابان آربات تا کارملین ، پیاده 10 دقیقه راه است .

نزدیکترین ایستگاه مترو ،Smolenskay  Smolenskayaو هستند که در خط سوم متروی این شهر قرار دارند .

این خیابان به طول 1 کیلومتر است و بین این 2 ایستگاه کشیده شده است .

کافه ها و رستوران های خیابان آربات

هر نوع رستورانی که فکر کنید را در این خیابان می توانید پیدا کنید از رستوران های روسی گرفته تا رستوران های قفقازی ، ایتالیایی ، ژاپنی و… از اواخر بهار تا اوایل پاییز این خیابان واقعا دیدنی می شود . می توانید در حالیکه در یکی از کافه های خیابانی آن نشسته اید ، قهوه تان را میل کنید و حس یک روس قرن نوزدهمی را داشته باشید . برای اطلاع از تور زیبای روسیه با همکاران ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور روسیه به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی