3178  |      

جاذبه های گردشگری هامبورگ

هامبورگ یکی از شهرهای مهم کشور آلمان است که ...

 

 

 

 

 

 

 

 

هامبورگ ، بعد از برلین ، بزرگ‌ترین شهر آلمانو هشتمین شهر بزرگ اروپا است . این شهر زیبا در ابتدای خور رودخانه‌ ای رود البه ( River Elbe )  واقع شده است . موقعیت مکانی هامبورگ ، از این شهر یک راه ارتباطی مهم بین دریا و گذرگاه‌های آبی داخلی آلمان ساخته است .این شهر به خاطر بندرگاه مشهورش یعنی بندر هامبورگ شهرت دارد . این بندر مساحتی برابر با 100 کیلومترمربع دارد و بین رودهایNorderSüderelbe قرار دارد .

هامبورگ علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های حمل و نقلدر اروپا است ، از نظر فرهنگی و اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است . هامبورگ به خاطر تمام این ویژگی‌ها و داشتن امکانات و تجهیزات گردشگری روز دنیا ، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در دنیا است . لازم به گفتن است که برای اولین بار پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ – تبریز توسط شرکت آذرگشت ملکی در تبریز برنامه ریزی شده است برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمائید .

سرزمین عجایب مینیاتوری ( Miniatur Wunderland )

سرزمین عجایب مینیاتوری هامبورگ ، به عنوان بزرگ‌ترین ماکت خط آهن دنیا شناخته می‌شود . البته این دنیای مینیاتوری ، چیزی فراتر از یک ماکت راه‌آهن و قطارهای اسباب‌بازی است . این ماکت شگفت‌انگیز که به یکی از جاذبه‌های گردشگری هامبورگ تبدیل شده است ، بیش از 12 هزار متر خط آهن و 890 قطار دارد. وسعت این ماکت ، 1150 مترمربع است و زمانی که تکمیل شود ، وسعت آن به دو برابر این مقدار می‌رسد .

جالب‌ترین بخش‌های این ماکت قسمت‌هایی است که به آمریکا ، اسکاندیناوی و آلمان اختصاص یافته است . یک فرودگاه با هواپیماهایی که واقعا پرواز می‌کنند ، در این سرزمین عجایب وجود دارد . این ماکت دیدنی با بیش از 300 هزار لامپ روشن می‌شود و 200 هزار مجسمه‌ی کوچک انسان هم در آن دیده می‌شود . اگر می‌خواهید برای تهیه‌ی بلیط زیاد معطل نشوید ، بلیط را از قبل و به صورت آنلاین دریافت کنید . شرکت آذرگشت ملکی برای بهبود رابطه ی تبریز – آلمان اقدام به راه اندازی پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ کرده است . برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی ما بپیوندید .

بندرهامبورگ : دروازه‌ی آلمان

بندر هامبورگ میزبان مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است . این بندر که مساحتی برابر با 100 کیلومترمربع را در بر می‌گیرد به عنوان دروازه‌ی آلمان شناخته می‌شود . یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در هامبورگ داشته باشید ، قایق‌سواری در این بندر است . تورهای زیادی برای گشت‌ و‌ گذار با قایق در این بندر برگزار می‌شود که همگی از Landungsbrücken حرکت خود را آغاز می‌کنند.


یکی از جالب‌ توجه ‌ترین جاذبه‌های این منطقه ، مسیر پیاده‌روی زیبایی است که منطقه‌ی قدیمی و قرن نوزدهمی Warehouse District   را در بر می‌گیرد. ساختمان‌های بلند و آجری این منطقه در گذشته برای نگهداری و ذخیره‌ی تنباکو، قهوه، خشکبار و ادویه مورد استفاده قرار می‌گرفتند . یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه ، پل 3/9 کیلومتری Köhlbrandbrücke است که روی بندرگاه قرار دارد .

نگارخانه‌ی Kunsthalle

این نگارخانه یکی از بهترین و بزرگ‌ ترین نگارخانه‌های آلمان است که در سه ساختمان جدا از هم ولی مرتبط با هم ، قرار دارد . از ویژگی‌های این نگارخانه می‌توان به آثاری از هنرمندان داخلی از قرن چهاردهم و آثار استادان هلندی قرن شانزدهم و هفدهم اشاره کرد .

علاوه بر این‌ها ، مجموعه‌های بی‌نظیری از نقاشان فرانسوی و آلمانی قرن نوزدهم و آثار متعددی از هنر مدرن و معاصر در این نگارخانه ، به نمایش درآمده است . تورهای مختلف و برنامه‌های مفرحی برای کودکان در این نگارخانه در نظر گرفته شده است .


یک مجموعه‌ی هنری قابل توجه دیگر در نگارخانه‌ی Deichtorhallenنگهداری می‌شود که یکی از بزرگ ‌ترین نگارخانه‌های هنر معاصر و عکاسی در اروپا است .

سیتی‌ هال (Hamburg Rathaus)

سیتی‌هال در مرکز شهر قدیم هامبورگ واقع شده است . ساخت این بنای مجلل و باشکوه به سبک نئورنسانس در سال 1897 پایان یافته است و دارای 647 اتاق است که در زمان برگزاری رویداد فرهنگی « شب طولانی موزه‌ها » بازدید از بیشتر آنها برای عموم آزاد است . تورهای مختلفی همراه با راهنما برای بازدید از این بنای دیدنی و نحوه و محل کار مسئولان محلی، برگزار می‌شود .

کلیسای سنت میشل

هامبورگ کلیساهای متعددی دارد اما کلیسای سنت میشل از همه‌ی کلیساها مشهورتر است . این کلیسا به سبک باروک و بین سال‌های 1750 تا 1762 ساخته شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هامبورگ است . از بالای برج 132 متری این کلیسا که از طریق پلکان و بالابر قابل دسترسی است ، چشم‌اندازهای زیبایی از شهر و بندر را می‌توان نظاره کرد . در سردابه‌ی این کلیسا ، 2425 نفر به خاک سپرده شده‌اند . ساختمان‌های تاریخی و یک موزه هم در نزدیکی این کلیسا وجود دارد . در نزدیکی همین کلیسا ، کلیسای دیگری به نام St. James's وجود دارد که بنایی دیدنی و باشکوه متعلق به قرن چهاردهم میلادی است و محراب‌های قرون وسطایی زیبایی دارد. لازم به گفتن است که برای اولین بار پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ – تبریز توسط شرکت آذرگشت ملکی در تبریز برنامه ریزی شده است برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمائید .

گورستان Ohlsdorf

این گورستان بزرگ‌ترین گورستان روستایی در دنیا و یکی از مهم‌ترین گورستان‌های جهان است . این گورستان در حدود 4 کیلومترمربع وسعت دارد و 12 کلیسای کوچک در آن ساخته شده است. تعداد زیادی از کشته‌ شدگان جنگ در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند . بناهای یادبود مختلفی در این مجموعه‌ی آرامگاهی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به یادبودهای اختصاص یافته به قربانیان شکنجه‌ی نازی‌ها و کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم اشاره کرد . سالانه بیش از دو میلیون نفر از این آرامگاه و یادبودهای آن بازدید می‌کنند . 17 کیلومتر خیابان ، باغ و موزه هم در این مجموعه وجود دارد .

دریاچه‌های مصنوعی Inner Alster و Outer Alster

یکی از جذاب ‌ترین مناطق هامبورگ برای گردشگران این دو دریاچه‌ی مصنوعی هستند که به رودهای الستر و البه متصل می‌شوند . این منطقه ، یک مسیر پیاده‌ روی مشهور دارد . کافه ‌های متعدد و مراکز خرید بزرگی در این محدوده قرار دارند که از طریق قایق قابل دسترسی هستند . یکی از این مراکز خرید ، Ballindamm، بزرگ‌ترین مرکز خرید هامبورگ است . علاوه بر این ، این دو دریاچه به خاطر قایق ‌سواری در تابستان و اسکیت در زمستان ، مشهورند . باغ‌ها و پارک‌ های زیبایی این دریاچه‌ها را احاطه کرده‌اند .


یکی دیگر از مناطق مشهور شهر ، منطقه‌ی Pöseldorf است که در آن گالری ، بوتیک و کافه‌های زیادی در کنار کانال‌های آب قرار دارند . اگر در ماه سپتامبر به هامبورگ سفر کنید می‌توانید در جشنواره و نمایشگاه خیابانی Alstervergnügen که هر سال برپا می‌شود شرکت کنید و از برنامه‌های مختلف آن از جمله کنسرت‌های متعدد ، لذت ببرید .

موزه هنر و صنایع دستی

این موزه ، یکی از کامل‌ترین موزه‌های آلمان برای نمایش هنرهای آسیایی ، اروپایی و آلمانی است . این موزه در سال 1874 و با الگوبرداری از موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت ، تاسیس شده است و به خاطر نمایش آثاری از چین، شمال آلمانو شرق آسیا شهرت دارد . مجموعه‌ای از آثار Oskar Kokoschka در این موزه به نمایش درآمده است . لازم به گفتن است که برای اولین بار پرواز مستقیم تبریز – هامبورگ – تبریز توسط شرکت آذرگشت ملکی در تبریز برنامه ریزی شده است برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمائید .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص پرواز تبریز - هامبورگ - تبریز به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی