3178  |      

فستیوال های شب های سفید روسیه

شب های سفید در سن پترزبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری روسیه است

 

 

 

 

 

 

اگر چه این پدیده ی خارق العاده در چند شهر این کشور اتفاق می افتد اما قطعا در شهر سن پترزبورگ، زیبایی ای باورنکردنی و متفاوت از بقیه ی شهرها دارد و آن را به مکانی درخشان و بسیار رمانتیک تر از همیشه تبدیل می کند.

شب های سفید در سن پترزبورگ در کنار موزه های معروف همچون موزه هرمیتاژ یا دیگر جاذبه های بی نظیر روسیه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر بزرگ و تاریخی روسیه نیز به شمار می رود. سن پترزپورگ که پرجمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است هر ساله حدود هشت میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می کند که بیشتر این گردشگران در فصل تابستان و برای دیدن همین پدیده نادر یعنی شب های سفید به این شهر سفر می کنند.

فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

شب های سفید  روسیه یا فستیوال وایت نایت یک فستیوال هنری بین المللی است که هر سال در سن پطرزبورگ در روسیه برگزار می شود. این فستیوال شامل مجموعه هایی از قبیل باله کلاسیک، اپرا و موسیقی و برنامه هایی است که توسط رقصنده ها، خواننده ها و نوازندگان روسی انجام می شود. جشن بادبان سرخ نقطه اوج این فستیوال است. این مراسم بزرگترین گردهمایی سالانه است و بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت می کنند. این مراسم توسط شهرداری سن پطرزبورگ برنامه ریزی می شود. این فستیوال در خرداد ماه آغاز می شود و در تیر ماه به پایان می رسد.

تقریبا هر شب اپرا، باله و کنسرت های کلاسیک در سالن تئاتر این شهر برگزار می شود. این مراسمات معمولا بعدازظهر از ساعت ۱۷یا ۱۸به بعد شروع می شوند ولی ممکن است بعضی اوقات ساعت ۱۲یا ۱۴بعدازظهر نیز اجرا شوند. معمولا بلیت های این مراسم دو ماه قبل از شروع فصل گردش به دلیل بالا بودن متقاضی به پایان می رسد. بسیاری از کنسرت ها در این فصل در فضای باز برگزار می شود که بسیار برای گردشگران تور روسیه لذت بخش می باشد.

علاوه بر برنامه های رقص و موسیقی شبانه و آتش بازی ها و اجراهای زنده، مراسم باز شدن پل های متحرک نیز بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین کارناوال ها و فستیوال های بسیاری در شب های سفید سن پترزبورگ برگزار می شود که بیشتر در حومه  پترهوف به اجرا گذاشته می شود. در این کاناوال ها بازیگران با پوشیدن لباس کاترین و پتر، وقایع تاریهی را نشان می دهند. این فستیوال در فضای باز انجام می شود. همچنین در محوطه کاخ Square ستاره های هنری مراسم موسیقی برگزار می کنند.

نقطه اوج مراسم هنری و تفریحی این شهر در شب های سفید مراسم بادبان های سرخ می باشد که بزرگ ترین گردهمایی سالانه شهروندان سن پترزبورگ و گردشگران تور روسیه می باشد. این مراسم که توسط شهرداری سن پترزبورگ برگزار می شود هر ساله پس  از جنگ جهانی دوم به بهانه برگزاری جشن پایان مدارس اقدام  آتش بازی های بسیار دیدنی می کند که طرف داران بسیاری دارد.

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی